.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
واکنش‌ها به توافق آتش‌بس ۴ روزه بین اسرائیل و حماس
توافق آتش‌بس انسانی ۴ روزه بین اسرائیل و حماس با استقبال سران برخی از کشور‌ها همراه بود.
واکنش‌ها به توافق آتش‌بس ۴ روزه بین اسرائیل و حماس

جنبش حماس بامداد چهارشنبه اعلام کرد به توافق آتش‌بس انسانی ۴ روزه با رژیم صهیونیستی و طبق خواسته مقاومت در نوار غزه دست یافته‌است. در این میان بسیاری از مقامات جهان از این توافق که ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه را تسهیل می‌بخشد، استقبال کردند.

 

وزارت خارجه روسیه از توافق بین اسرائیل و حماس در مورد آتش بس انسانی که ارسال کمک‌ها به غزه را تسهیل می‌کند، استقبال کرد.

 

ماریا زاخارووا، سخنگوی این وزارتخانه، گفت: مسکو از توافق ۴ روزه بین اسرائیل و حماس که هدف آن تسهیل آزادی اسرا در غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه است استقبال می‌کند. این همان چیزی است که روسیه از آغاز تشدید درگیری‌ها خواستار آن بوده است.

 

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس گفت که توافق تبادل زندانیان میان اسرائیل و حماس «گامی مهم» است.

 

وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای به این توافق واکنش نشان داد و ضمن اشاره به اینکه اسرائیل حق دفاع از خود را دارد، اما باید در چارچوب قوانین بین المللی بشردوستانه اقدام کند، گفت امیدواریم در پی توافق اسرائیل و حماس اسرای فرانسوی آزاد شوند.

 

وزارت خارجه چین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: از آتش‌بس موقت در غزه استقبال می‌کنیم و امیدواریم که به کاهش بحران انسانی در این منطقه کمک کند.

 

اردن نیز از توافق اسرائیل و حماس برای تبادل اسرا و اعمال آتش‌بس موقت در غزه استقبال کرد.

 

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای توافق اسرائیل با حماس برای آزادی اسرای اسرائیلی را «دردناک و دشوار» توصیف کرد.

 

هرتزوگ با اشاره به چالش‌های موجود در این توافق، تصمیم بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را گامی مهم در جهت بازگرداندن همه اسرا دانست. او مدعی شد که اولویت اصلی اسرائیل بازگرداندن است. 

 

عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر از دستیابی به توافق آتش بس انسانی (آتش بس موقت) ۴ روزه در نوار غزه استقبال و از تلاش‌های قطر به عنوان میانجی تشکر کرد.

 

حسین آل شیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین تایید کرد که محمود عباس، رئیس جمهور فلسطین از توافق آتش بس و تبادل اسرا بین اسرائیل و جنبش حماس استقبال می‌کند.

 

اورسولا فون درلاین نیز از توافق ۴ روزه که موجب آزادی تعدادی از اسرای شده استقبال کرد.

 

رژیم صهیونیستی پس از ۴۶ روز حملات وحشیانه علیه مردم غزه، پس از آنکه از رسیدن به اهداف خود در آزادی اسرای صهیونیست و نابودی مقاومت ناکام ماند، به توافق با حماس و پذیرش شروط مقاومت تن داد.

 

بر اساس بیانیه حماس،۵۰ اسیر زن و کودک اسرائیلی زیر ۱۹ ساله در مقابل ۱۵۰ زن و کودک زیر ۱۹ ساله فلسطینی بر اساس سوابق اسارت آزاد خواهند شد.کابینه رژیم صهیونیستی در جلسه خود که سه‌شنبه شب برگزار شد، توافق مبادله اسرای با حماس را که شامل آزادی ۵۰ اسیر صهیونیستی می‌شود را پذیرفته است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.22 seconds.